16 Ekim 2010 Cumartesi

Bir Sabun Hastasından Akneye Meyilli Ciltler için Sabun Önerileri

Merhabalar !

Söz konusu sabun olduğunda benim için akan sular duruyor. Her renk , her içerikte sabunum olsun ,kullanmasam da bir kenarda dursun şeklinde bir hayat felsefem var :) Evde kocaman bir kutunun içi sadece sabun dolu. Biraz da akneye meyilli bir cildiniz olunca tüm bu sabunların cilde hangi açıdan iyi geldiğini içeriklerinin ne olduğunu araştırmaya başlıyorsunuz.

Bu yazımda kullandığım sabunlardan birkaçını sizinle paylaşıp cildimdeki etkilerinden bahsedicem. Umarım sizin de işinize yararlar! :)

Egza-s :



İçerisinde zeytinyağı,kükürt ve kil var fakat ana maddesi kükürt.Bilindiği üzere kükürtlü sabunlar  sorunlu ciltlere önerilen sabunların başında yer alırlar.Egza-s'in de tanıtımında "Antiseptik ve antibakteriyel özelliği ile vücuttaki tüm egzama, sivilce, kızarıklık gibi cilt problemlerine iyi gelir."  yazıyor. Gerçekten de sivilce üzerinde kurutucu etkisi olan cildinizi daha sıkı hissetmenize yol açan bi sabun.Ben sürdükten sonra cildimde 10 dk kadar bekleterek kullanıyordum. Epey etkili olmuştu. 


Imex:


Anlatacağım diğer sabunlar doğal içerikli olmakla birlikte Imex genelde doktor tavsiyesi ile kullanılan ve eczanelerde satılan bir üründür. Sabah akşam kullanılbilecek,güzel kokulu,ciltte pamuk gibi bir doku bırakan Imexi yüzünüze sürdükten sonra 5 dk bekletirseniz daha fazla etkisini gösterecektir. Diğer sabunlara kıyasla,doktor tavsiyesi ile almama rağmen, yeteri kadar faydasını görmedim. Tabiki benim faydadan kastım sivilceler üzerindeki etkisi , ama normal kullanımlar için ciltte güzel bir etki bıraktığını söyleyebilirim.  


Koza Ardıç Katranlı Sabun:


Görüntüsü ve kokusu ilk başta sizi korkutabilir.Alışkın olduğumuz sabunlardan biraz farklı bu da içeriğindeki katrandan kaynaklanıyor sanırım ama şunu yıllardır edindiğim tecrübelere dayanarak net olarak söyleyebilirimki benim cildime en iyi gelen sabun doğal ardıç katranlı sabun oldu.Günde bir kez akşamları cildimi bu sabunla yıkıyorum ve diğer ikisindekinin aksine bekletmeden duruluyorum(Bekletmeyi denedim ama diğerleri gibi kalıcı bir etki bırakmadı ,anında durulanandan daha memnun kaldım)

 Clean&Clear:


Son olarak Clean&Clearin Siyah nokta Temizleyici kalıbından bahsetmek istiyorum.Sabunun  etkisi ve bıraktığı doku Imex'e benziyor,tek farkı bunun içersinde minik peeling etkisi yapan parçacıklar bulunması.Tanıtımında şöyle belirtmişler özelliklerin;"Arındırıcı taneciklerle cildinizi siyah noktalardan temizlemeye, içerdiği siyah noktalarla savaşan özel bir madde ile gözeneklere penetre ederek yeni siyah nokta oluşumunu önlemeye yardımcı olur".Bu 4sabun arasında en memnun kalmadığım veya beklentilerimi karşılamayan sabun bu oldu. Kötü değil fakat diğerlerine nazaran etkisi daha az.

Yukarıda bahsettiklerim benim kullandıklarım ,eminim sizin de cildinize iyi gelen farklı önerileriniz ,kullandığınız sabunlar veya farklı ürünler vardır. Siz de bunları belirtirseniz bunlardan faydalanmaktan memnuniyet duyarım :)


Sevgiler.


4 yorum:

SvGLove dedi ki...

Ben de buraya yorum yazmaya niyetlenmiştim ki,yorum bana gelmiş:)
Sabun konusunda şöyle bi fikrim var;doğaldır ya en iyisi;)
Kükürtlü sabun bana da iyi geliyor.Tekrar bulmam lazım.Malum Türkiye'de olmayınca bunları bulmak zor oluyor.
Clean&Clear için tek diyeceğim var; hiç bir ürünü,hiç bir işe yaramıyor!

Your style is your signature dedi ki...

Ben de öyle düşünüyorum,psikolojik olarak da rahatlatıyor beni :)

Clean&Clear konusunda da kesinlikle aynı fikirdeyim!

Adsız dedi ki...

bende ardıç sabunu aldım kaşınma yapıyor sende de kaşınma oluyor mu?Kaşınması normal mi?

Unknown dedi ki...

sevgili dostlar
el yapımı 100de 100 doğal ayrıca cilt sorunlarına iyi gelen sabun derseniz safisade sabun derim sizlere.
%80zeytinyağlı ve aromatik yağlarla hazırlanmış.
Kokusu mis gibi mutlaka deneyin tavsiye ederim

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...