9 Ocak 2011 Pazar

Kil Maskeleri / Facial Clay Masks

(TR) (EN)  
*Please scroll down for English

Heralde kil maskesinin cilt için faydalarını bilmeyen yoktur. Bugün size hem kendi kullandığım tariften hem de sıkça tavsiye edilen tariflerden bahsedicem. Ben St ives'in killi maskesini ve Garnier 3'ü biraradayı kullanıyorum ve her ikisinden de memnunum ama doğal tarifler herzaman ilgimi çekiyor ve uygulamayı çok seviyorum.

Kil maskesi  yağlı ve akneye meğilli ciltler tarafından tercih ediliyor , özellikle Fransız kilinin etkisi gözle görülür derecede fazla. Yeşil ,beyaz,kırmızı gibi kil çeşitleri var, ben tercihen yeşil veya beyaz kullanıyorum.Benim uyguladığım ve oldukça memnun kaldığım tarif şöyle ;

  • 1 çorba kaşığı yeşil kil
  • 1tatlı kaşığı  kayısı yağı
  • 1tatlı kaşığı limon suyu 
Kayısı yağı cildi besliyor,nemlendiriyor,kil maskelerinin genel olarak bıraktığı kurutucu etkiyi azaltıyor ve cildin nemli kalmasını sağlıyor. Limon suyu ise anti-septik. Karışımı macun kıvamına gelene kadar karıştırdıktan sonra kullanıyorum.20dk bekletip ılık su ile yıkıyorum.

Ben daha önce kili  gülsuyu veya maden sodası ile karıştırarak 2 ayrı tarif denedim.Bildiğiniz üzere gülsuyu ve maden sodası tonik olarak da kullanılan cilde çok faydası bulunan 2 etken madde , ama aldığım sonuçlar kayısı yağı ile yapılan maskeden daha fazla memnun kalmamı sağladı.

İçerisinde çay ağacı yağı , lavanta yağı , portakal yağı, jojoba yağı ,gliserin gibi maddeler bulunan tarifler de mevcut ama bu maske içeriği açısından en kolay uygulanabilicek olanı.Hatırlanması gereken nokta maskeyi cildinizde çok uzun süre tutmamanız , cildim çok hassas olmamasına rağmen 20dk'yı geçince yanma ve kızarıklığa neden olabiliyor.Maskeyi çıkardıktan sonra cildinize tonik sürmek cildin rahatlamasına yol açıcaktır. Ben epey memnunum , eğer sizin de uyguladığınız kil maskesi tarifleri varsa duymak isterim :)


Leastwise, everybody knows the effectuality of the facial clay masks for skin. Today , I am going to touch upon the recipe I use and the ones that are commonly recommended. Normally , I use the St. Ives  Clay Mask and Garnier 3 in 1 and I am highly satisfied by both , but the natural  masks attract my attention and I love using them.
Clay masks are prefered by  the oily and acne-prone skin types , especially the effects of the French clay are perceptibly high. There are many types like green,white  and red clay, I favourably use the green or white ones. Here is the recipe I am using ;
  • 1 table spoon of green clay
  • 1 coffee spoon of apricot oil
  • 1 coffee spoon of lemon juice
The apricot oil nourishes and moisturizes the skin , it decreases the drying effect that  the clay masks cause in general and it provides skin to keep its moisture.  Lemon juice is disinfectant. I am using the mixture  after it becomes pasty . I keep it 20 minutes in my skin and wash it with warm water.
Afore, I tried to mix clay with rose water or mineral water and I got two different recipes. As you already know ,both rose water and mineral water are very favourable as a face tonic but the result I got with the apricot oil was more satisfactory than the others.
There are other recipes with tea tree oil , lavender oil , orange oil , jojoba oil and glycerin but this is the easiest one you could use. The point to take  into consideration is not to keep the mask in your face so long, even my skin is not that sensitive , it evoked blushes and paresthesias. Applying a face tonic after removing the mask would be refreshing. I am pleased with this recipe and I would like to know if there are other ones that you use :) 


7 yorum:

makyajblogum dedi ki...

Ben St ives'in apricot scrub'ını kullanmıştım ve çok da memnun kalmıştım ama sonra birkaç yerde içinde zararlı maddeler olduğunu öğrendim (?)Ama ne kadar doğru bilemem, benim cildimde tahrişe yol açmadı hiçbir zaman. Onun dışında gül suyu süper birşey bencede, çok güzel ve en önemlisi doğal bir tonik!
Verdiğin maske tarifini de mutlaka deneyeceğim canım :) Bu arada yeşil kil'i aktarlardan mı alıyorsun?

Your style is your signature dedi ki...

apricot scrubı ben de kullandım ondan da gayet memnundum tatlım,ne var acaba içinde acaba?

pamuk gibi oluyor cilt,tavsiye ederm :) ben afyondan getirtmiştim ama aktarlarda zaten beyaz ve yeşil olanlar satılıyor kolaylıkla bulursun :)

KOVA KADINIYIM BEN dedi ki...

ben beyaz kili acık satarlarsaalmıyorum içine başka seyler karıstırıldıgını ebru sallı programında söylemişti.
güvenemıyorum acıksası.
en faydalı olana tabi yaglı ciltler için beyaz kil.
peeling maskem var benımde suna dumankayanın verdiği meshur bir maske killi onu yapıyorum bende sıyah noktalarımdan bu sayede kurtuldum.

makyajblogum dedi ki...

Ya cildi tahriş eden bir madde varmış, ama ben bir sorun yaşamamıştım :)
Aktara gittiğimde alacağım ve deneyecem mutlaka tatlım! :)

Guz dedi ki...

sadece kilde cok faydali,ben sahsen birseyler katmadan kullaniyorum.kucuk bir tavsiyede benden kilden sonra yuzunuzu soguk gulsuyu ile temizleyin:)

Sevgiler...

Your style is your signature dedi ki...

kova kadını sen de paylaşır mısın içine ne koydun siyah noktalar için? gerçi ben zoretanin kullandıktan sonra sivilceden önce siyah noktaları tamamen temızledı ama :)

makeupwithstyle, ben de kullandım canım hiçbirşeyle karsılasmadım , çok da severdım :)

Missy; tasviye kaydedildi , teşekkürler !:)

Your style is your signature dedi ki...

I will look for it !thanks for the advise :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...