1 Ağustos 2011 Pazartesi

Yazlık Ev Dekorasyonu

9 günlük bir tatilin ardından yeniden Ankarada'yım. Tatilde de boş durmadım ve annemin  kendi ince zevki  ile döşediği ve bir çok parçasında kendi dokunuşunun bulunduğu yazlığımızın dekorasyonunu sizlerle paylaşmak istedim belki siz de esinlenirsiniz :)

Resimde görülen kumaş tüm dekorasyonun esin kaynağı , herşey annemin bu kumaşı görüp beğenmesiyle başladı , yani hikayenin başlangıç noktası bu kumaş :)

İlk aşamada annem bu kumaşı kullanarak "kendisi" bir perde dikti. Kumaş renkleri gereği hem evi aydınlık gösteriyor hem de yeşil ve mavinin tonlarıyla bir yanı orman bir yanı deniz olan yazlığımızla son derece örtüşüyordu. Hem renkleri hem de deseni çok hoşumuza gitti.

Bu salonun bir yarısının genel görünümü. Gelelim asıl emek isteyen ayrıntılara.İlk önce ortadaki fiskos kahverengiydi , annem onu internette takip ettiği dekorasyon bloglarından öğrendiği teknik ve malzemeler yardımıyla eskitme yaparak boyadı :) Koltuklarımız krem rengi olduğundan yazlıkta deniz suyu ve kum gibi nedenlerle çabuk pisleneceği düşüncesinden yola çıkarak annem  koltukların üzerine ham keten örtüler örttü. (Ankaradakiler için ek not; örtüler Çıkrıkçılardan alındı)




Daha sonrasında krem rengi ve mavi tonlarda örtüler alrak bunlardan kırlent dikti. Mavi olanları fon olarak kullandı. Kremlerin üzerine ise perdenin tonlarında çiçekler ördü ve bu kırlentleri tasarladı :) Her birinin tasarımı  süper marifetli anneme aittir :) Renk tonlarının perde ile uyumuna ben şahsen hayranım! 


Bu da salonun diğer yarısı. İlk resimde gözükmüyordu ama şimdi gözüküyor, ham keten örtülerin alt kısmında üçgen şeklinde danteller var.

 Bu semerinde üst kısmı krem deriydi ayak kısımları ise kahve rengiydi. Annem evle uyumlu olması açısından onları da sehpa gibi krem rengine boyadı.

Bu tarz bir dekorasyon ile en uyum sağlayabilecek perde örgü perde olurdu o nedenle Amerikan mutfagın üst kısmına da yine anne örgüsü bu perdeler geldi :)

Gelelim aksesuarlara...Annem Koçtaş , İkea, Bauhaus gibi yerlere her gittiğinde mavi-yeşil tonlarda , evle uyumlu olacağını düşündüğü aksesuarları aldı, uyumlu olmayanları da boyadı ! :)

 Bu magnetleri Tchibo'dan aldık , görür görmez bizim ev için yaratıldıklarını düşündük :) Renk ve desenlerine bir baksanıza perdeyle ne kadar da uyumlular değil mi?

 Bu aksesuar İspanyadan bir Türk arkadaşımın beni ziyarete geldiğinde Tepe Home'dan aldığı bir parçaydı , mavi olarak gördüğünüz yerleri ise kahvemsi bir metal rengiydi , annem tarafından maviye boyandı :)
Aynı tonlarda kül tablası görülür de aksesuar olarak hemen alınmaz mı? Elbette alınır, annemden kaçmaz :)


Yeşil çerçevenin içindeki resimler ise annemin görsellerden uzun taramalar sonucu bulduğu ve dekorasyona uydurduğu resimler , duvarımızı süslüyorlar :) 


Bunlar da Migros'tan yine tamamlayıcı olarak alınmış dekoratif öğeler.

 
 Bu tepsi de kahverengi olup annemin elinden geçen ve maviye boyanan parçalardan birisi. Üzerindeki süt takımı ise rahmetli ananemden hatıra kaldı , burada değerlendirmek istedik. Birbirlerini de çk güzel tamamladılar(annemin renk uyumu anlayışına hayran olduğumu söylemiş miydim? ) 


Son olarak resimdeki fiskos da artık anlayabileceğiniz üzere annem tarafından maviye boyandı. Evde perdenin tonlarıyla uymayan hiç bir parça kalmadı :) Yeşil abajur Bauhaus'tan alındı ama alt kısmındaki detayı  annem ekledi .Resmdeki mavi ve yeşil çerçeveler de yine annemin eseri , plastik çerçevelerin 3-4kat boyanması sonucu böyle bir görüntü ortaya çıktı.

Aslında balkon kırlentleri de masa örtüsü , balkondaki minik kaktüs saksıları da tüm bu saydıklarımla uyumlu ama onların fotoğrafını çekemedim , daha doğrusu çektiğim fotoğrafları beğenmedim :/ İşte evin anne dokunuşu ile nasıl baştan yaratıldığına dair bir örnek. Bunların pek çoğu yüksek maliyete sahip olmayan , bir araya geldğinde ise mucizeler yaratbilen parçalar. Benim süper yaratıcı annem yaptığına göre eğer isterseniz siz de yapabilirsiniz :) Hem annem hem ben fikirlerinizi duymaktan zevk duyarız , nasıl? Beğendiniz mi? 

7 yorum:

makyajblogum dedi ki...

Canım hoşgeldin tatilden öncelikle...beğenmek ne demek, az kalır....Ben bayıldım!!! Annenin renk uyumuna gösterdiği hassasiyete hayran kaldım! Zaten senin de gerek yaptığın kombinlerinle, gerekse sitenin tasarımı ile oldukça yaratıcı ve olduğunu biliyordum, demek anneciğine çekmişsin! :) Mavi-yeşil-beyaz inanılmaz uyumlu ve şık durmuş...bu şahane yazlığınızı güle güle kullanın inşallah! :)

Your style is your signature dedi ki...

Hoşbuldum tatlımmmm :) Bu güzel yorumların aına hem kendim hem de annem adına çok teşekkür ediyorum :) Aslında son 3 senedir böyleydi, sadece aksesuarlar ekleniyordu ama benim bu sene blogum olunca "hadi çekip fotoları ekleyim !" dedim :) senin gibi ince zevk sahibi birinden bu yorumları alınca daha da mutlu oldum,çoooook daha gzeli senin ve ailenin olsun canım arkadasım! öpüyorum

KOVA KADINIYIM BEN dedi ki...

anneni tebrık ediyorum
ne güzel yapmıs
ince detaylar renk uyumu her sey cok güzel gözüküyor.
cok begendım
sevgi ve saygılarımı ilet lütfen.
mutlu tatiller

Your style is your signature dedi ki...

Tabiki iletirim, memnuniyetle :) çok teşekkür ediyorum yorumun için annem adına :)

tuem dedi ki...

annişin ellerine zevkine sağlık çok güzel olmuş huzur verici yaşanası bir mekan her ayrıntıya bayıldım

Your style is your signature dedi ki...

Tuem, çok teşekkürler canım, annem bu yorumlarınızı görünce eminim çok mutlu olucaktır :)

Kul dedi ki...

anneniz başak burcu mu? :)eline sağlık, harika olmuş hepsi de

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...