8 Ağustos 2011 Pazartesi

Yaz için 5 Soğuk İçecek

Buharlaşmama ramak kalan bu yaz sıcaklarında çareyi aralıksız birşeyler içmekte bulan ben severek içtiğim 5 karışımı sizlerle paylaşmak istedim :)

(photo source: istock)
1) SALATALIK VE LİMONLU SU : Su içmeyi sevmeyenler için süper bir seçenek. Dilimlediğiniz salatalıkları ve limonları bir pet şişenin içine atın. Ben genellikle buzluğa koyuyorum ve hafifçe buzlanmasını bekliyorum. Süper fresh bir içecek ortaya çıkıyor, limonun tadı ve salatalığın kokusu enfes oluyor. Tercihen taze nane de ekleyebilirsiniz ki ben çok severim !

 (photo source:here )
2)KARPUZLU SU : Türkiye'de bizim pek kullanmadığımız fakat yurtdışında sıklıkla içilen meyve aromalı suların ev eversiyonlarından biri olan karpuzlu su soğuk içildiğinde harika bir ferahlatıcı ,aynı zamanda  hem taze hem de sağlıklı :) 

 (photo source: here)
 3) SODALI AYRAN : Siz hiç ayranınızı sodalı denediniz mi? İlk başta tadı biraz ilginç gelebilir ama benim gibi hem soda hem de ayran seviyorsanız bir araya geldiğindeki ikili de hoşunuza gidicektir.yalnız alışıldık ayranlar gibi çalkalayarak içmeye kalkmayın , çalkalanan soda bir de patlamaya hazır bir yanardağ halini alıyor  ve ortalık batıyor, tecrübeyle sabittir! :)

( photo source: here)
 4)FRAPPE: Eskiden Nescafenin hazır frappesi vardı ama son zamanlarda nedense raflarda göremiyorum. Hatta Nescafe Ice'ı bile bulamadım ne zamandır.O nedenle kendi yöntemimle kendi Nescafe Ice'ımı yapmaya başladım. Dikkat edilmesi gerekn tek nokta normalde tükettiğimiz üçü bir arada ikisi bir aradalar soğuk sütte erimiyor, shakera konduğunda garip yağlı bir tabaka oluşuyor, bu nedenle sıcak süte ekleyip içinde her zamanki yöntemle erimesini bekleyip sonra soğutmak gerekiyor. Sonrada 4-5buz kalıbını minik parçalar halinde kırıp kahvenize ekliyorsunuz. Ev yapmı frappeniz hazır :) 

 (photosource: here)
5)KARPUZ SLUSH:Aslında asıl tarif Meksikalılara ait ve içerisinde alkol var, o versiyonu ile güzel bir yaz kokteyli, ama siz gündüz serinletici bir içecek olarak içmek isterseniz alkolsüz olarak hazırlayabilirsiniz ki ben öyle yapıyorum. 6 tane buz küpü , 1 tatlı kaşığı bal ve 5-6dilim karpuzu blenderdan geçiriyoruz. Hem lezzetli, hem içerisinde bal ihtiva ettiği için besleyici hem de frozen tarzı bir içecek olduğundan serinletici. 

Bunlar benim uyguladığım tarfiler, sizin de yazın kendi evinizde yaptığınız pratik ve serinletici tarifler var mı? 

7 yorum:

Yasemin dedi ki...

Salatalik ve limonlu su favorim. Karpuzlu suyu hic duymamistim. Ilginc olabilir denemek lazim:)

makyajblogum dedi ki...

Tatlım sodalı ayran içiyorum bende, çok da güzel oluyor :) Diğerlerini denemedim ama şu en sondaki karpuz slush şahane birşeye benziyor :D Bu sıcaklarda bir de az şekerli, ev yapımı limonata çok serinletici oluyor :)

melodyofcolors dedi ki...

bende ne zamandır nescafe ice arıyodum frappe tarifi süper oldu tariflerin hepsini denicem özellikle sonuncusu acayip leziz gözüküyo :p

Hande Ne Yapıyor? dedi ki...

vay be çok süper bi post olmuş bu keza bugün sıcaktan ölmek üzereydik burada:S:S yarın önce limon ve salatalıklı olanı deneyeceğim teşekkürler bu post için:D

Your style is your signature dedi ki...

Lulu; pişman olmayacaksın bence deneyince ;)

Makeupwithstyle; tatlım sen bolca saglıklı saglıklı sıvı tüket ^.^ hatta ben yapıp yapıp yollayım sana ^.^ evet , limonata o kadar tğkettimki yakında limon ağacı çıkıcak içimde :p

melodyofcolors; dene dene, olmadı gel ben yapıyım hep birlikte içeriz :p cuma da gelemediniz zaten , kaldı bak :/

hande; ne demek :D işe yaradıysa mutlu oldum :)

SvGLove dedi ki...

Ya sodali ayran sevilmez mi! Hatta Izmir'de bir adi var onun: Churchill:)
Himm, Italya'da da granitalar var mesela. Slush'lar gibi sanirim, belki daha sulu:) Nanelisi inanilmaz ferahlatici! Tarif bulursam ekleyeyim ben de canim;))

Your style is your signature dedi ki...

aaa bak ilk senden duyuyorum, neden churchill acaba o.O olur, babam sevmiyor bi kere yaptım "bu ne ya " ne dedi :D

aaa süper olur biz de yeni tatlar denemiş oluruz ! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...